W ostatnich latach branża produkcyjna POSM została postawiona przed wielkim wyzwaniem. Dotychczas głównym czynnikiem konkurencyjności firmy była optymalizacja procesów, obniżanie kosztów wytworzenia oraz zasoby ludzkie. Pozwalało to na rywalizowanie z rynkiem zachodnim – dziś jednak nie są to już wystarczające atuty.
KURS NA INNOWACJE
Nowym wyzwaniem dla firm z tego sektora branży produkcyjnej jest innowacyjność. Świadomość polskich organizacji w tym zakresie bardzo dynamicznie rośnie. Chcąc utrzymać firmę w wielkim wyścigu rynku POSM musimy stawiać na rozwój i to on powinien być największym focusem na najbliższy czas. Development nowych technologii lub ich nowe zastosowanie jest najważniejszym czynnikiem rozwoju firmy.
ROZWÓJ W DOBRYCH RĘKACH
Dział rozwoju firmy w polskich organizacjach nie jest czymś oczywistym, ale coraz częściej się go spotyka. To właśnie na nim dziś spoczywa bardzo duża odpowiedzialność. Badanie potrzeb, analiza i sprawdzanie możliwych kierunków rozwoju to kluczowe kompetencje i przestrzenie, w jakich powinniśmy się poruszać, bo właśnie te elementy w późniejszym terminie w prostej linii prowadzą do wzrostu konkurencyjności.
ZMIANY NA LEPSZE
Stworzenie takiego działu to krok milowy w kierunku rozwoju firmy. W jego składzie powinni się znaleźć osoby kreatywne, zaangażowane i zdolne do wypracowania wizjonerskich rozwiązań. Ich zadaniem niewątpliwie jest też ocena rentowności prowadzonych działań rozwojowych oraz ciągły research i słuchanie potrzeb rynku. Niemniej istotna jest też realna ocena, pozwalająca przefiltrować pomysły i wybrać z nich projekty możliwe do wykonania i sprzedawalne, a jednocześnie dające wymierne korzyści (w tym oczywiście finansowe) dla Klienta.